Fornyelse af teoriprøverne Parapro/Safepro 2 & 3

Kan du undvære lidt at din dyrebare fritid og kan du lide at hjælpe og skabe bedre forhold? Så har DHPU brug for dig, der kan hjælpe med alt lige fra madlavning og bilkørsel til jurist og sagsbehandler. I disse jobopslag kan du se hvilke opgaver, som vi akut kan bruge flere folk til og hvilke krav til kundskaber, mødeaktivitet og engagement, der ønskes.

Redaktører: soren_ladegaard, Rasmus Rohlff

Fornyelse af teoriprøverne Parapro/Safepro 2 & 3

Indlægaf soren_ladegaard » 20 jul 2008 11:12

Jeg erindrer fra indkaldelsen til årets repræsentantskabsmøde (hvor jeg ikke selv deltog), at OP87 stillede forslag om at teoriprøverne skulle fornyes. Glimrende forslag! Endnu mere prositivt var det, at klubben selv foreslog at stille med folk til opgaven. Sådan!

Hvordan går det med arbejdet? Jeg har forgæves forsøgt at kontakte klubben uden resultat.

Jeg (og sikkert mange andre) vil gerne høre om arbejdet.

- Arbejder I kun med Parapro? Eller er Safepro også med i arbejdet?
- Efter at den norske bog Hanggliding af Werner Johannesen er udgået fra forlag mangler vi desperat en "dansk" lærebog. Hvilket materiale skal danne grundbog for teoripensum?

Grunden til at jeg spørger er naturligvis også, at jeg overvejer at tage kontakt til uddannelseschef Niels Jensen og høre nærmere om ovenstående opgaver og det generelle arbejde i uddannelsesudvalget. Der er nogle opgaver her, som jeg måske gerne vil være med til at løfte.
Med venlig hilsen,

Søren Ladegaard
Dragepilot
Webmaster (+ plus diverse) for dhpu.dk
Bestyrelsesmedlem i Midtjyllands Drageflyverklub (Fasterholt)
Brugeravatar
soren_ladegaard
Site Admin

Geografisk sted: Holstebro

Re: Fornyelse af teoriprøverne Parapro/Safepro 2 & 3

Indlægaf Kenneth Bakholm » 21 jul 2008 10:41

Vi diskuterede emnet på Venø. Carsten Søndergård fortalte, at et tysk HG/PG blad ligger inde med rigtig mange spørgsmål og, at vi gerne må benytte dem i DHPU.
mvh
Kenneth
Kenneth Bakholm

Geografisk sted: Brande

Re: Fornyelse af teoriprøverne Parapro/Safepro 2 & 3

Indlægaf soren_ladegaard » 22 jul 2008 06:27

Jeg ligger inde med tre komplette S-teoriprøver. Her kunne vi også hente inspiration. Materialet fra de nuværende prøver kan vel også anvendes i et eller andet omfang.

Jeg har også haft i tankerne, om vi kunne kontakte et andet lands union med henblik på af få/købe deres prøvemateriale og oversætte det. Norge, Sverige, England, Tyskland?

Med hensyn til lærebogsmateriale kunne vi overveje at oversætte en engelsk bog eller få genoptrykt den noske bog af Werner Johannesen. Begge dele koster penge at få gjort professionelt. Men måske den norske og danske union kunne indgå et samarbejde og finansiere projektet i fællesskab? Mon ikke vi i Danmark kan acceptere, at vores primære lærebog er på norsk?
Med venlig hilsen,

Søren Ladegaard
Dragepilot
Webmaster (+ plus diverse) for dhpu.dk
Bestyrelsesmedlem i Midtjyllands Drageflyverklub (Fasterholt)
Brugeravatar
soren_ladegaard
Site Admin

Geografisk sted: Holstebro

Tilbage til Jobbørs for unionsarbejde